Om het aantal ‘likes’ van de nieuwsmerken te vergroten is BDUmedia vorige week een Facebook like campagne gestart. De teller stond na een dag adverteren al op zo’n 1800 nieuwe likes voor de Facebookpagina’s.
,,We zien in de website data van onze nieuwswebsites dat Facebook een groot aandeel heeft in het aantal bezoekers op de sites. Dus met de groei van het aantal likes op de Facebook pagina’s, groeit ook het aantal website bezoekers van onze nieuwswebsites”, licht Daniël Dirksen van de afdeling marketing toe.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.
Het is spijtig dat niet alle titels gebruik maken van Facebook.
Dat wordt nu wel snel uitgerold, hoewel het niet vanzelfsprekend is dat elke titel een Facebookpagina krijgt. Hoog&Laag -om het even vertrouwd te houden- staat hoog op het lijstje van titels die de komende tijd aan de beurt komen!