Op de anders zo rustige vrijdagmiddag op de redactie in Alkmaar, was het afgelopen vrijdag een drukte van belang. Zo’n tachtig freelancers, fotografen, redacteuren en media-adviseurs hadden de moeite genomen om naar de nieuwjaarsborrel te komen om daar een drankje met elkaar te drinken.
Een borrel waarop kennis werd gemaakt, contacten werden gelegd en nieuwe ideeën zijn geboren. Een moment ook om een woord van dank uit te spreken aan al die mensen die zich inzetten voor de zestien titels die vanuit Alkmaar worden gemaakt. Adjunct-hoofdredacteur Alex Monster benadrukte nog eens het belang van de freelancers en fotografen die voor de redacteuren de oren en ogen in de samenleving zijn.
,,Het contact tussen de freelancers en redacteuren verloopt vaak via de mail. Ook freelancers onderling hebben weinig contact. Het is dan fijn om elkaar af en toe te treffen en te spreken”, aldus contentmanagers Marieke van der Leij en Diana Boerman. Zij danken iedereen voor de aanwezigheid.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.