Onderstaande mail van Sander van Snippenberg, regisseur van de webredactie, is als het goed is naar alle freelancers van BDUmedia gestuurd die gebruik maken van webneo. Voor de zekerheid plaatsen we het bericht ook nog een keer op deze website.
We hebben de afgelopen tijd geregeld signalen van enkelen van jullie ontvangen dat het niet goed ging met het aangeven van de uitgave in webneo.
Dat is een beetje een technisch verhaal: bij het wijzigen van die uitgave in webneo veranderden jullie de printuitgave, terwijl jullie op dat moment negen van de tien keer, of misschien wel tien van de tien keer, de webuitgave wilden veranderen. Dat veldje communiceerde niet met het juiste veldje in ons systeem (neo) en dat zorgde voor verwarring en soms foute publicaties.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.