Het is BDUmedia niet gelukt in juni de begrote omzet en rendement te realiseren.
Belangrijkste oorzaken hiervan zijn de lagere advertentievolumes, mede ook door de extreem warme dagen, de problemen rondom de verspreiding van onze kranten – waardoor mede de folderomzet achterbleef – onderbezetting door ziekte en afwezigheid en de tegenvallende onlineverkopen. Ook hebben de opstartkosten voor Project CASA (de integratie van de HMC-kranten) een rol gespeeld.
Hiermee is de voorsprong die er was tot en met mei omgezet in een kleine min ten opzichte van de begroting.
De nieuwe bedrijfsonderdelen BDUlokalemedia Haarlem BV, BDUlokalemedia Noord-Holland BV, BDUlokalemedia Leiden BV en de drie deelnemingen hebben wel de begroting kunnen realiseren.
De verwachting voor de tweede helft van 2017 is echter positief. De forecast geeft aan dat verwacht wordt dat de begroting hiervoor gerealiseerd kan worden.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.