Naar aanleiding van onze noodkreet op al onze titels kwamen veel hartverwarmende reacties. In Houtens Nieuws besloten we daarom een artikel te maken over die ambassadeurs van onze krant. Want wie kan beter vertellen waarom de lokale krant belangrijk is dan zij?
Sanne Papavoine van het Sportpunt Houten vertelt over het promoten van activiteiten in de krant. ,,We merken daar heel erg het effect van. Veel inwoners geven aan dat ze op onze activiteiten af komen doordat ze geïnformeerd worden via Houten Nieuws. Bij de Jeugdpas zien we bijvoorbeeld veel meer aanmeldingen als het in de krant heeft gestaan. Ook komen meer mensen naar de Koffieplus ochtenden als we het aankondigen in ‘t Groentje.”
Arjen Berendse, directeur van Aan de Slinger sluit het artikel af: ,,Naast alles wat genoemd is, zou het verdwijnen van Houtens Nieuws heel slecht zijn voor de lokale democratie. De raad en het college moeten scherp gehouden worden door lokale pers. Als theater nemen we meteen een Premium abonnement.”
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.