Inmiddels zijn de kandidaten voor de nieuwsdienst en printredactie in Barneveld persoonlijk geïnformeerd over de aanstellingen.
De nieuwsdienst wordt gevormd door Sander van Snippenberg (regisseur), Margreet van den Broek, Boy Imminck en Bart Belterman. Margreet schuift per 16 november al door naar de nieuwsdienst, de anderen volgen per 1 januari. Met de aanstellingen van dit viertal komt het totaal voor de nieuwsdienst op 3,5 FTE. Op (korte) termijn hopen we de nieuwsdienst op te kunnen schalen naar 4 FTE. Daarnaast beschikt de nieuwsdienst tot en met februari over de helpende handen van een aantal videostagiairs en een stagiaire communicatie.
De volgende personen gaan de printredactie vormen: Paul Nolens (regisseur), Ilse Houwaard-Bruinekreeft, Erik Spit, Redmar Smit, Henny Jansen en Barry Wensink. Het is de bedoeling dat de titels De Woudenberger.nl en Scherpenzeelse Krant.nl worden toegevoegd aan het cluster Barneveldse Krant.nl, dat een ongewijzigde samenstelling kent. Paul heeft de opdracht gekregen om met de collega´s André van der Velde, Geertjan Jansen en Erik Roest in overleg te gaan om te komen tot de beste rol-, taak- en urenverdeling. Sander van Snippenberg schuift ook aan, omdat hij beide titels het beste kent vanuit zijn rol als regisseur Midden-1.
De nieuwsdienst gaat zich van 6.00 uur tot 21.00 uur bezighouden met alle online publicaties en zal als taak hebben om de digitale platforms (verder) te versterken. Sander, Boy, Bart en Margreet houden zich dus niet meer bezig met de productie van de kranten. Dit wordt een taak voor de medewerkers van de printredactie. Zij geven gestalte aan de titelformules, die de komende verbeterd en verscherpt worden. Uiteraard werken beide afdelingen wel nauw met elkaar samen.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.