BDUmedia presenteert binnen enkele weken een week- en breaking nieuwsbrief. Ook worden enkele aanpassingen in de e-paper doorgevoerd.
Na het voltooien van deze wensen is de eerste fase van de transformatie van de websites afgerond. Op basis van opmerkingen en suggesties van medewerkers en lezers, heeft het uitgeefteam vervolgontwikkelingen besproken en vertaald in een fase twee. Deze aanpassingen hebben voornamelijk betrekking op de vacatures, familieberichten, rubrieksadvertenties en de e-paper, maar ook op het hoofdmenu, de agenda en columns. Deze tweede fase moet in het derde kwartaal operationeel zijn.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.