De BDU-persprijzen voor de beste journalistieke productie en de mooiste foto worden vóór de start van de zomervakantie uitgereikt.
De jury is de inzendingen momenteel aan het beoordelen en zal in een juryberaad de winnaars bepalen. Zij krijgen persoonlijk bericht.
De BDU-persprijzen voor geschreven artikelen én voor beeldmateriaal worden voor de derde keer uitgereikt. De jury hanteert verschillende criteria om de inzendingen te beoordelen. Dat kan zijn omdat het heel mooi is opgeschreven, maar het kan ook zijn dat het artikel een enorme impact bleek te hebben (opgestapte wethouder na journalistieke onthullingen).
Het hoeven dus niet per se grote verhalen te zijn. Ook een pittig eenkolommertje kan al diepe sporen in de samenleving trekken. Hetzelfde geldt voor de beoordeling van fotografie. Met het uitreiken van de prijzen wil BDUmedia het werk van freelancers waarderen. Tevens hopen we dat de (winnende) producties een stimulans zijn voor anderen.
Op de foto de winnaars van vorig jaar.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.