BDUmedia is ook de komende vier jaar hoofdsponsor van het Schaffelaartheater in Barneveld. Donderdag 12 mei worden de handtekeningen gezet onder de overeenkomst.
Nieuw is dat het theater zich niet alleen in de krant (print) profileert, maar ook digitaal. Binnen de rubriek ‘Uit & Cultuur’ is de culturele speler nog duidelijker aanwezig. In samenwerking met Barneveldse Krant.nl worden diverse voorstellingen gebracht.
Een belangrijke voorwaarde voor de samenwerking is dat het Schaffelaartheater exclusief haar communicatie-uitingen via de mediakanalen van BDUmedia publiceert. De grote zaal van het theater draagt gedurende de contractperiode de naam ‘Koninklijke BDU-zaal’.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.