BDU-media is vorig weekeinde een campagne gestart om de nieuwe e-mailnieuwsbrieven van de sites onder de aandacht te brengen. De nieuwsbrieven werden -tot nu toe- ‘s middags om 12.00 uur aan abonnees verstuurd, om de aandacht op de (vernieuwde) inhoud van de sites te vestigen. De nieuwsbrieven zijn een belangrijk instrument om het bezoek van de sites te stimuleren.
De nieuwe e-mailnieuwsbrief geeft abonnees de kans meer te personaliseren. Zo kan de abonnee ervoor kiezen niet elke dag, maar bijvoorbeeld één keer per week een nieuwsbrief te ontvangen. Daarnaast is er de mogelijkheid in te schrijven voor zogenaamde ‘breaking news’-nieuwsbrieven. Die verschijnen niet op vaste tijdstippen, maar alleen als er zich ontwikkelingen voordoen die volgens de redactie onmiddellijk gemeld moeten worden.
De campagne beleefde volgens de afdeling Marketing, die ervoor verantwoordelijk is, ‘een vliegende start’. ,,We zijn vorig weekend begonnen met de campagne op Facebook en Instagram (zie afbeelding) en dat leverde de eerste dagen al meer dan 2.000 nieuwe nieuwsbrief abonnees op!”, aldus Martijn Pater van ‘Marketing’.
Lezers kunnen kiezen uit de dagelijkse, wekelijkse en/of de breaking news nieuwsbrief en door inschrijving maken ze automatisch kans op een ballonvaart en dat werkt blijkbaar. Pater: ,,Komende weken staan er ook nog advertenties in de kranten en banners op de websites. Het totaal aantal nieuwe aanmelders zal dus vast en zeker nog verder gaan oplopen.”
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.