‘Bikkel’, is de eretitel van BDU-bezorgers. Zij zorgen er elke week voor dat alle kranten van BDUmedia daadwerkelijk bij de lezers thuis komen. Ze zijn daarmee de laatste en ook een vitale schakel in het proces van de krantenproductie.
Elk jaar worden de beste Bikkels in het zonnetje gezet. De BDU kreeg over liefst 1.420 Bikkels in 2015 geen enkele bezorgklacht. Uit die groep werden uiteindelijk 27 winnaars geloot, één per titel. Van hen waren er vorige week 22 aanwezig op het Bikkelfeest. Zij ontvingen van hoofd content Norbert Witjes een (gesponsorde) Kijkshop-cadeaubon ter waarde van 220 euro. Als afsluiting van de bijeenkomst was er een rondleiding in de drukkerij van de BDU.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.