Bunniks Nieuws.nl (één van de edities van nieuwsblad ‘t Groentje) pakt dit jaar stevig uit met Sinterklaas. Elke week reserveert de redacties twee pagina’s voor Sinterklaasnieuws en is de krant aanwezig tijdens de intochten met een vergrote versie van de voorpagina van de krant (zie foto).
De nagemaakte ‘voorpagina’ wordt gebruikt om bezoekers van de evenementen op de foto te zetten. Ze zijn daarmee de hoofdrolspelers op de openingsfoto van de krant.
De ‘pagina’ werd inmiddels gebruikt bij de intocht in Bunnik. Maar ook in Werkhoven en Odijk dook de grote ‘Bunniknieuws.nl’ op. De lokale commissies die de intochten van de Sint organiseren, maken de foto’s zelf. Dat besteden ze uit aan de Camera Piet. De redactie zorgt ervoor dat de foto’s in een fotoalbum op de website komen te staan. De verwachting is dat de plaatjes graag gedeeld worden.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.