De inspanningen om onze websites steeds aantrekkelijker te maken, werpt vruchten af. Door continu het laatste nieuws, goede achtergrondverhalen en leuke human-interest verhalen te brengen, weten inwoners ons steeds vaker te vinden. Vooral voor lokale zaken.
Afgelopen week was er treurig nieuws in Nieuw-Vennep. De trainer van de lokale voetbalclub DIOS overleed plotseling. De man was 48 jaar. Door onze goede lokale contacten was dat nare nieuws als eerste bij ons te lezen.
Uiteindelijk is het artikel meer dan 15.000 keer gelezen en dat in een dorp waar zo’n 30.000 mensen wonen. Dan praat je over bereik. Ook het verslag over de begrafenis (op foto de haag van politie; de trainer was politieman) een paar dagen later werd door veel mensen gelezen.
Lokaal werkt dus nog steeds!
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.