In totaal waren er ruim vijftig keer meer unieke bezoekers online bij Nieuwsblad De Zaankanter.nl dan op een gemiddelde zaterdag. Daarbij moet wel aangetekend worden dat de populariteit van de website van De Zaankanter nog stijgende is.
Ook de Facebookpagina van De Zaankanter kreeg een flinke impuls. Voor de Sint-periode had de FB-pagina 101 likes. Momenteel is dit aantal vier keer hoger.
Alle video’s die we die dag maakten, werden in totaal een kleine 30.000 keer bekeken. Ook een erg mooi resultaat. Zaterdag 17 november was de op twee na beste videodag van 2018.
In juni werd bekend dat de landelijke intocht in de gemeente Zaanstad zou zijn en vanaf begin september werden de eerste berichten online geplaatst bij De Zaankanter. Op maandag 12 november begon de stroom aan berichten echt op gang te komen, toen verschenen de artikelen van correspondent Angelique Starreveld online.
De nieuwsdienst in Barneveld zorgde voor bijpassende quizzen en voor een online fotowedstrijd. Ook konden lezers een Sint-kleurplaat uitknippen of downloaden. Daarnaast bevat de site van De Zaankanter inmiddels een dossier met alle (een kleine vijftig) artikelen die we over Sinterklaas publiceerden en staat er een mooi foto-album online.
De voorbereidingen om van de sinterklaasintocht een succes te maken, begonnen al begin september. Uiteindelijk resulteerde dat in een mooie samenwerking tussen freelance-correspondenten en collega’s van de kantoren Alkmaar en Barneveld.
(Foto ANP/Remko de Waal)
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.