De Decemberactie van de Barneveldse Krant.nl is afgelopen. Zes weken lang maakte winkelend Barneveld kans op prijzen bij het doen van aankopen bij één van de 80 deelnemers aan de actie. De actie is met 9.500 unieke deelnemers en meer dan 100.000 ingeleverde vouchers een groot succes. Ook het financiële resultaat van het project is netjes.
,,In potentie kunnen we nog veel meer uit deze actie halen. Het zou bijvoorbeeld erg interessant zijn als we van al deze shoppers weten bij welke winkel ze aankopen gedaan hebben. Van die mensen hebben wij de emailadressen en die kunnen we de rest van het jaar weer vermarkten”, vertelt Martijn Pater van de marketingafdeling van BDUmedia.
Volgende week gaan we de actie evalueren en de mogelijkheden bekijken of we dit concept in 2018 in meerdere gebieden uit kunnen rollen. Zie je voor het gebied waarin jij actief bent kansen in een dergelijk concept? Laat het ons weten.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.