Op initiatief van Barneveldse Krant.nl/BDUmedia is een grote Decemberactie opgezet in het centrum van Barneveld. Dat gebeurt in samenwerking met de Barneveldse Middenstands Vereniging.
Bij besteding van tien euro bij één van de 76 deelnemende zaken ontvangt de klant een voucher, waarmee hij of zij kans maakt op één (of meer) van de ruim 475 prijzen. De actie loopt sinds 18 november en tot en met 30 december.
,,Een erg leuke actie die aanzet tot lokaal kopen´´, aldus voorzitter Jan Joosten van de Barneveldse Middenstands Vereniging.
De Decemberactie was jaren een begrip in Barneveld, maar raakte na verloop van tijd in het slop. Joosten: ,,Uit meerdere reacties bleek dat consumenten het jammer vonden dat de bonnetjes niet meer werden uitgedeeld. We zijn dan ook blij dat BDUmedia de actie nieuw leven heeft ingeblazen.´´
De publiciteit rond de Decemberactie loopt via Barneveldse Krant.nl, dat bij de start een speciaal magazine uitgaf. De prijswinnaars worden bekend gemaakt op speciale pagina´s in de krant, waarbij winkeliers adverteren met kortingsacties. Ook is er een website gemaakt: www.decemberactiebarneveld.nl.
Bekijk hier het magazine over de Decemberactie Barneveld:
http://epal.bdumedia.nl/decemberactie_2017/20171115/
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.