‘KORTING’ is de titel van het deze week verschenen economisch themamagazine van de Barneveldse Krant. Het is de vierde editie van dit jaar, de thema’s van de eerdere nummers waren: ‘Digitaal het nieuwe normaal’, ‘Groei’ en ‘Baas’.
De uitgave is van meet af aan zowel redactioneel als commercieel een succes. Dubbel winst dus. Het magazine glijdt niet alleen bij abonnees in de brievenbus, maar wordt ook bezorgd bij alle bedrijven in de gemeente Barneveld.
De redactie krijgt positieve reacties van ondernemers én van ‘gewone’ lezers over het uitdiepen van economische thema’s, met veel lokale voorbeelden en interviews met (vaak landelijke bekende) deskundigen. De belangrijkste boodschap van deze editie: ‘Goedkoop is meestal duurkoop. Kwaliteit en service zijn belangrijker dan korting.’
Het themamagazine is bovendien een mooi staaltje van samenwerking tussen vaste BDU-medewerkers en freelancers. Ere wie ere toekomt: Geertjan Jansen (coördinatie), Edward Doelman, Sjoerd Jansen, Patrick Boor en Simon Haverschmidt (redactie), Bep van Ee (vormgeving), Martijn Cornelissen (illustratie voorpagina), Robert-Jan Ruitenbeek en Robbert Groenbroek (advertentieverkoop).
,,Hoog tijd om ook in andere BDU-gebieden themakaternen te introduceren!”, is de aanbeveling van Geertjan Jansen.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.