BDUmedia rolt het succesvolle economiekatern van Barneveldse Krant.nl ook in andere plaatsen uit. In maart verschijnt in alle verspreidingsgebieden de eerste bijlage, rond het thema ‘Korting’.
De special, op magazineformaat, bevat 14 redactiepagina’s. Deze worden ingevuld met lokale producties, maar ook kiest BDUmedia ervoor om (bijvoorbeeld) landelijk opererende trendwatchers aan het woord te laten. Zo moet een kwalitatief hoogwaardige mix ontstaan, met een aantrekkelijke inhoud. ,,Wij willen meer specials centraler in de markt wegzetten, zo ook deze economiebijlage. Na het succes in Barneveld, en de nieuwe markt die de bijlage ons gegeven heeft, zien wij ook voor andere titels kansen. Wij zijn ervan overtuigd dat onze commerciële medewerkers het product goed kunnen verkopen, zowel online als offline”, zegt verkoopleider Erwin Klein Wolterink.
Het magazine komt ook online beschikbaar en wordt met de krant gedrukt. BDU-marketing gaat een campagne inrichten, via bijvoorbeeld de kranten, de websites, nieuwsbrieven en social media. BDUmedia brengt de economiebijlage twee keer uit in 2016: in maart en na de zomervakantie.
Het economiekatern van Barneveldse Krant.nl is hier te vinden.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.