Zoals elders binnen BDUmedia ook actueel is, gaat de redactie van Hoofddorp de komende weken de werkwijze aanpassen. De website wordt leidend; pas op het laatste moment maken we van de site-artikelen een krant.
Sinds de komst van een Nieuwsdienst in Hoofddorp is het aantal bezoekers op onze sites spectaculair gestegen. Om dat succes verder uit te breiden, gaat de redactie van Hoofddorp zich meer en meer rechtstreeks richten op de website. Feitelijk wordt alles wat binnenkomt meteen op de site gezet.
Daarnaast kunnen lezers zelf ook artikelen en foto’s via Deel Je Nieuws op de site zetten. Aan het einde van de krant-week (deadline-dag) wordt dan van alle artikelen op de site het meest krant-aantrekkelijke in de editie van die week gezet.
Freelancers krijgen nog steeds opdrachten en via Pubble lays toegewezen (werken in Pubble is onontbeerlijk in deze situatie). Die artikelen verschijnen (in principe) gewoon in de krant. Graag wil de redactie die artikelen en foto’s zo snel mogelijk hebben, zodat deze ook meteen op de site kunnen. Dat een krantenartikel al op de site heeft gestaan, is iets waar we ons anno 2019 niet meer druk om maken. Via de site kunnen we meteen zien welke artikelen goed gelezen worden, zodat we continu onze kwaliteit kunnen verbeteren.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.