Alle nieuwsbriefabonnees, scholen, sportverenigingen en andere instanties uit alle verspreidingsgebieden hebben een mailing van BDUmedia ontvangen. Inmiddels hebben honderden mensen de bijgesloten enquête ingevuld en opgestuurd.
Contentmanager Alex Monster (foto) vertelt: ,,Zoals hopelijk bekend zetten we vol in op lokaal bewegend beeld. We zijn ervan overtuigd dat we nog veel winst kunnen boeken. Door alle organisaties persoonlijk aan te schrijven, hopen we een nieuwe bron aan te boren. Daarnaast is het nooit verkeerd om op lokaal niveau contact te hebben met relevante partijen.”
,,Deze gigantische klus levert waardevolle informatie op. Die informatie kunnen we ook gebruiken als naslagwerk. Daarom maken we een klein zoeksysteem voor het document om later makkelijk informatie per gebied en categorie (sport/school/overig) te kunnen terugvinden.”
Voorts heeft BDUmedia het persoonlijke contact benut om te vragen op welke wijze externe partijen met het bedrijf willen communiceren. Vinden zij het prettig om nieuws te delen via WhatsApp, Twitter, Facebook Deel je Nieuws, telefonisch of per e-mail? Deze inventarisatie moet informatie opleveren die BDUmedia kan gebruiken om nog meer en nog vaker maatwerk te leveren op dit punt.
Een eerste tussenstand leert ons dat lezers berichten het liefst delen via e-mail, maar ook het platform ‘Deel je nieuws’ blijkt populair.
Klik hier om naar de enquête te gaan.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.
Zou mooi zijn als we de resultaten horen. Ondanks goede lokale contacten kun je altijd wat leren.