BDU-freelancers uit de gemeente Barneveld hebben de FB-pagina wellicht al voorbij zien komen of zelfs getrakteerd op een like: Etalage Barneveld.
Deze pagina is een gezamenlijk experiment van verkoop, redactie en marketing. Gestart vanuit de gedachte dat er behoefte is aan een extra FB-kanaal dat ook commercieel ingezet kan worden (onder andere voor het delen van advertorials en zakelijke nieuwtjes). De pagina bestaat naast de FB-pagina van de Barneveldse Krant.
Doelen van Etalage Barneveld zijn onder andere:
– Bereik van online zakelijke artikelen vergroten
– Community opbouwen
– Nieuwe verdienmodellen ontwikkelen
– ‘Sociaal’ verlengstuk van ecokatern en ecomagazines
De eerste week van Etalage Barneveld is naar tevredenheid verlopen. Het aantal paginalikes staat inmiddels op ruim 1.300. In totaal werden met verschillende berichten ruim 33.000 Facebookers bereikt. Dat leverde circa 2500 extra kliks op voor Barneveldsekrant.nl. Kers op de taart van week een was een Facebookcampagne ter waarde van 500 euro, verkocht dankzij Etalage Barneveld.
De komende weken bouwen we verder aan de FB-pagina. Begin 2017 gaan we de proef evalueren.
Bekijk hier de pagina: http://www.facebook.com/EtalageBarneveld
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.