De trouwe lezer van Ede Stad.nl en Veenendaalse Krant.nl is het vorige week al opgevallen: de Van Gent Finaleweken zijn van start gegaan. Een flink aantal freelancers van beide titels is daarbij betrokken.
Het sportproject wordt in Veenendaal voor de negende keer gehouden, in Ede voor de zevende maal. ´Finaleweken´ richt zich op extra verslaggeving tijdens de beslissende weken van het sportseizoen in Ede en Veenendaal. Sportcorrespondenten en fotografen maken samen met het team van BDUvideo verslagen van spannende sportmomenten.
,,We doen iets extra’s gedurende een periode van minimaal tien weken. In de bezoekcijfers online en in de clicks op de video’s zien we terug dat onze lezers en kijkers dat waarderen. Ook langs de lijn worden onze verslaggevers er dikwijls op aangesproken. Het is fijn om te voelen dat het leeft’’, zegt redacteur Boy Imminck, die het project samen met collega Sander van Snippenberg in 2009 opzette.
´Finaleweken´ krijgt een steuntje in de rug door hoofdsponsor en Toyotadealer Van Gent uit Ede en Veenendaal. Maar er zijn dit jaar veel meer sponsors die zich aan het project verbonden hebben.
Boy: ,,Onze verkoopcollega’s proberen elk jaar een zo dik mogelijk fundament voor ons te leggen door het verkopen van advertenties op de speciale Finalewekenpagina’s in de krant en op internet. Dit jaar zijn er weer nieuwe sponsors bijgekomen en dat is fijn. Net als dat Van Gent al jaren onze hoofdsponsor is. Uiteraard zonder redactionele inmenging. We zijn partners in een supermooi lokaal sportproject.’’
De Van Gent Finaleweken zijn te volgen op Facebook (Ede Stad Sport/Veenendaalse Krant Sport), Twitter (@Finaleweken/@FinalewekenEde) en uiteraard op de sites en in beide kranten.
Volgend jaar bestaat Finaleweken in Veenendaal tien jaar. ,,We gaan gewoon voor een tiende editie daar. Dat willen we ook groots vieren en we zijn zelfs als wat zaken aan het plannen en uitdenken. Mocht iemand een ludiek idee hebben, mail me dan op b.imminck@bdu.nl’’, besluit Boy Imminck.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.