Freelancers uit de Alblasserwaard en de Betuwe hebben de afgelopen week gebrainstormd over de BDU-titels waar zij actief voor zijn.
De twee bijeenkomsten op het regiokantoor in Gorinchem leverden boeiende en levendige discussies op. Verschillende onderwerpen kwamen ter tafel, zoals de nieuwe vormgeving van de titels, de positie van de BDU-websites, de uitstraling van de kranten én de onderlinge communicatie. De sessies leverden meerdere actiepunten op voor de BDU-medewerkers en de freelancers.
Eén van de genoemde verbeterpunten is een Whatsappgroep, waar freelancers en BDU-medewerkers onderdeel van uitmaken. Inmiddels is deze groep al actief. ,,De bedoeling van deze app is om elkaar onderling te tippen, te helpen, te adviseren of bij te praten. En uiteraard ook om de onderlinge bekendheid te vergroten”, licht BDU-contentregisseur Louis van Oort toe. Ook in andere gebieden wordt al gewerkt met Whatsappgroepen. Wellicht worden de groepen in de (nabije) toekomst in ‘braakliggende’ regio’s geactiveerd.
De bijeenkomsten in Gorinchem zijn georganiseerd door de BDU-medewerkers van dat kantoor. Mogelijk volgen ook brainstormsessies in andere regio’s. Uiteraard zijn de contentmanagers benieuwd of dit soort sessies in een behoefte voorzien. Je kunt dit laten weten aan een van de contactpersonen Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl), Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl) of Alex Monster (a.monster@bdu.nl).
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.