Contentmanager Alex Monster en contentregisseur Ton Dijkstra zijn donderdagmiddag in gesprek gegaan met een flink aantal correspondenten van HCnieuws.nl. Doel van deze bijeenkomst was om informatie en gevoelens uit te wisselen over de overname van de huis-aan-huis bladen van de TMG groep.
Ton Dijkstra legt uit: ,,Vooral in Hoofddorp heeft het bericht van vorige week een behoorlijke impact gehad. Om alle vragen – die er volop waren bij de correspondenten – niet allemaal individueel te hoeven beantwoorden, vonden wij het goed om hen op kantoor uit te nodigen en wat dieper op de overname in te gaan.”
Uiteraard was er de vraag of er straks, als ook de correspondenten van de Holland Media Combinatie zijn toegevoegd, er wel genoeg schrijfwerk overblijft voor de huidige correspondenten. ,,Met de vele titels die er begin mei bijkomen zou er juist meer ruimte moeten zijn om als correspondent aan het werk te gaan”, aldus Dijkstra.
Een aantal oudgedienden – sommige schrijven al zo’n 30 jaar voor HCnieuws.nl – gaven aan er moeite mee te hebben om straks voor ‘hun’ concurrent het Witte Weekblad te moeten schrijven. Ook het feit dat de titel HCnieuws.nl straks alleen nog in Hoofddorp verschijnt en niet meer als één editie in de gehele Haarlemmermeer, is voor velen nog even wennen. Dijkstra: ,,Want hoe gaat het straks als we in drie edities verschijnen? Juist het feit dat HCnieuws.nl als één editie in de gehele Haarlemmermeer verschijnt wordt nu door de correspondenten als een plus gezien. Er bleven helaas nog een aantal vragen onbeantwoord, maar bovenal was het een goede bijeenkomst. Verder was er bij eenieder lof richting BDUmedia die het aan heeft gedurfd om zo’n grote overname te doen.”
Uitgever Wiljo Klein Wolterink van BDUmedia heeft vorige week in de Barneveldse Krant.nl een toelichting gegeven op de overname. Dit artikel is hier te lezen.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.