Adverteerders werven voor een special kan behoorlijk arbeidsintensief zijn. Een beetje creativiteit kan de verkoopmachine gesmeerder laten lopen. Een ludieke actie op kantoor Alkmaar wierp op dinsdag 12 juni z’n vruchten af.
Een ‘bel-boost’ is niet ongebruikelijk in verkoopland. De inzet is om via belrondes in korte tijd extra omzet te halen of tot fysieke afspraken over klantbezoek te komen. Maar hoe kun je het het aantrekkelijker – en misschien wel een beetje competitiever – voor de collega’s maken? Uitgever Charna Verheugen bedacht een wedstrijdje compleet met prijzen en kroketten.
Zo mocht eenieder die een advertentie verkocht voor de Zomerspecial die deze woensdag in de weekbladen van BDUmedia in Noord-Holland verschijnt, zijn of haar naam in de bus deponeren. Ook werd de bel geluid bij ieder succesje. Het leek wel ‘happy hour’ op de beganegrond aan de Robijnstraat 86.
Om de inwendige mens te versterken trakteerde Charna op broodjes kroket en andere lekkere hapjes. Aan het eind van de dag kregen de verkopers prijsjes uitgereikt. ,,We hebben meer verkocht dan bij een gewone ‘bel-boost’,” zo liet Verheugen opgetogen weten. ,,De omzet van de special is gehaald en deze ‘bel-boost’ is goed voor het groepsgevoel. Het is een praktisch instrument als een special wat lastig loopt. En we hebben veel gezaaid voor de komende weken. Het smaakt naar meer!”
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.