BDUmedia heeft inmiddels aan meer dan 750 lezers van onze titels de workshops ‘Help, hoe komt mijn nieuws in de krant’ en ‘Fotografie’ gegeven. Ook de komende tijd gaan wij door met het geven van deze trainingen. Freelance medewerkers die meer willen weten over het schrijven van goede (pers)berichten en/of het maken van een goede foto, kunnen gratis deelnemen aan de cursussen.
De workshop ‘Help, hoe komt mijn nieuws in de krant’ wordt in Geldermalsen gegeven op woensdag 12 november & woensdag 26 november en op maandag 1 december & maandag 15 december. Nieuwe cursusdata voor de workshops fotografie moeten nog worden vastgesteld. Aanmelden voor de workshops kan via a.monster@bdu.nl.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.