Over de vorm wordt nog gesproken, maar dat we ook dit jaar prijzen willen gaan uitreiken voor geschreven producties én fotografie staat als een paal boven water. Dus roepen we hierbij onze freelancers op om producties uit het achter ons liggende jaar (2016) bij de organisatie onder de aandacht te brengen. Doe dat wel voor eind april!
Eerder dit jaar hielden we een enquête onder de freelancers over de bijeenkomst waar de afgelopen twee jaar de BDU-persprijzen werden uitgereikt. Daarin kwam onder meer een paar keer naar voren dat een aantal freelancers het lastig vindt eigen werk te nomineren. We snappen dat tot op zekere hoogte. Aan de andere kant zijn jullie de enigen die weten of je trots bent op een bepaalde productie en waarom. Dat is ook de reden dat wij denken dat de freelancers toch de eersten zijn die moeten beslissen of iets ‘inzendingswaardig’ is. Dat kan uiteraard in overleg met de collega’s van de eindredactie of met de contentmanagers.
Even een paar afspraken:
* Bijdragen zijn gepubliceerd in het kalenderjaar 2016 en dienen uiterlijk zondag 30 april in ons bezit te zijn.
* Bijdragen dienen te zijn voorzien van een korte motivatie waarin wordt toegelicht waarom de bijdrage boven het maaiveld uitsteekt.
* De inzending dient minimaal te zijn voorzien van een datum van plaatsing en de naam van de krant (eventueel website) waar de inzending is gepubliceerd.
* De winnaars komen in aanmerking voor een prijs ter waarde van 250 euro. Dat geldt zowel voor inzenders in de categorie ‘geschreven producties’ als in de categorie ‘beeld’.
* De schrijver/fotograaf is zelf verantwoordelijk voor inzending. (Tip: zet eventuele valse bescheidenheid vooral opzij).
* Het is niet waarschijnlijk dat de prijsuitreiking op dezelfde manier gaat gebeuren als de afgelopen jaren het geval was. Over de vorm wordt echter nog nagedacht, evenals over het moment. Daarover volgende week op deze plek meer.
Meer informatie bij de contentmanagers Alex Monster (a.monster@bdu.nl), Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl) en Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl). Daar kunnen inzendingen ook naartoe worden gestuurd.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.