Zoals eerder gemeld komt er ook volgend jaar een bijeenkomst voor freelancers van BDUmedia in het Schaffelaartheater in Barneveld. Dan worden opnieuw de BDU-persprijzen voor freelancers uitgereikt in de categorieën geschreven producties en beeldmateriaal.
Inzendingen, inclusief een korte motivatie waarom dit artikel/deze foto in aanmerking komt voor de persprijs, kunnen worden gemaild naar de contentmanagers Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl), Alex Monster (a. monster@bdu.nl) of Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl). Wees niet (te) bescheiden en zend jouw beste verhaal of foto in!
De freelancersbijeenkomst wordt volgend jaar niet in mei gehouden, zoals de eerste editie, maar in februari. De precieze datum moet nog worden kortgesloten met het Schaffelaartheater, die hoor je zo snel mogelijk. We mikken op een donderdag voor de voorjaarsvakantie (dus in de eerste twee weken van februari).
Nog even in het kort de regels op een rij voor de BDU-persprijzen voor freelancers
Deelnemers
Deelname aan de strijd om de persprijzen BDUmedia staat open voor freelance medewerk(st)ers en correspondenten van de merken van BDUmedia. Medewerk(st)ers in loondienst van BDUmedia zijn uitgesloten van deelname.
Categorieën
Deelnemers kunnen werk inzenden in de volgende categorieën:
Criteria voor deelname
Publicatie moet hebben plaatsgevonden in één van de merken van BDUmedia tussen 1 januari 2015 en 31 december 2015.
Aantal inzendingen per deelnemer
Het aantal inzendingen per deelnemer bedraagt maximaal twee.
Inzendingstermijn
De termijn van inzending sluit vrijdag 15 januari 2016.
Criteria voor beoordeling
De publicatie / foto wordt beoordeeld op de volgende criteria:
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.