Het is al enkele keren aangekondigd – zowel via deze nieuwsbrief als per mail – en inmiddels is het bijna zover: donderdagavond 9 juni staat de jaarlijkse bijeenkomst voor freelancers van BDUmedia op het programma.
Dit bericht geldt als laatste herinnering: alle freelancers zijn welkom vanaf 19.30 uur (inloop met koffie) in het Schaffelaartheater aan de Churchillstraat in Barneveld. De bijeenkomst zelf begin om 20.00 uur.
Aanmelden is wel ‘verplicht’, heb je dat nog niet gedaan, stuur dan even een mail naar Alex Monster (a.monster@bdu.nl), Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl) of Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl).
Naast de uitreiking van de BDU-persprijzen (geschreven producties en fotografie) staan onder meer zang van collega-freelancer Caroline Voorbergen (foto hierboven, ‘wereldberoemd’ in Mexico) en een wijnproeverij op het programma.
Gastpresentator is freelancer en vinoloog Klaas Drupsteen, onder meer bekend van het tv-programma Hello Goodbye. Hij vertelt over de impact van lokale media in een gemeenschap en gaat over dit thema in gesprek. Klaas schrijft ‘cursiefjes’ voor Culemborgse Courant.nl.
Na afloop van het ‘officiële gedeelte’ – rond half tien – is er gelegenheid met elkaar na te praten in de foyer met frisdrank en/of een biertje.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.