Laatste nieuwsbrief

Om maar met de deur in huis te vallen; we gaan stoppen met de wekelijkse nieuwsbrief die de lezer attent moet maken op ontwikkelingen binnen BDUmedia. Daar is een aantal redenen voor.

De belangrijkste is misschien wel dat we denken dat we de nieuwsbrief voor een te kleine doelgroep maken. Het is elke week een flinke uitdaging om drie nieuwe berichten te maken en die samen te vatten in een nieuwsbrief die naar onze freelancers wordt verstuurd.

Onder druk van de crisis wordt er een groter beroep gedaan op de collega’s in de interne organisatie. Met name de introductie van ‘premium’-artikelen op de sites van onze huis-aan-huisbladen heeft gevolgen gehad voor de inzet van de journalisten in vaste dienst. Plat gezegd; zij zijn bezig artikelen te schrijven waar lezers voor moeten (maar vooral ook voor willen) betalen.

Een paar weken geleden vroegen we lezers van deze site te laten weten in hoeverre de nieuwsbrief op prijs werd gesteld. Daar kwam slechts een bedroevend klein aantal reacties op. Ook nu de nieuwsbrief al een paar weken onregelmatig verschijnt en het aantal nieuwe artikelen nog slechts mondjesmaat groeit, krijgen we daarop geen reacties van onze freelancers.

Dat heeft tot de overweging geleid dat we de verspreiding van de nieuwsbrief -in ieder geval voorlopig- gaan staken. Er zullen nog wel artikelen op de site verschijnen, maar alleen indien er iets belangwekkends te melden is. De lezer zal dan echter zelf de site actief moeten bezoeken.


Geplaatst op 20 mei 2020

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.