Leuk! Branded content

De Specialist

‘Branded content’ is -zeker bij BDUmedia- een relatief nieuwe vorm van ‘betaalde content’ in de bladen en op onze sites. We kennen al veel langer de artikelen in de rubrieken ‘Zakelijk’ of ‘Ondernemend’, waarvoor ondernemers een bedrag betalen. De aanpak binnen ‘branded content’ is inhoudelijk toch weer duidelijk anders.

Branded content laat zich makkelijk vertalen als betaalde redactie. Maar het is in de BDU-wereld meer dan dat. Momenteel wordt er flink ingezet op ‘De Specialist’ en ‘branche-verhalen’. In De Specialist komt een ondernemer aan het woord die zich echt ergens in gespecialiseerd heeft en daar met passie over kan praten. Bijvoorbeeld een goudsmid die over zijn vak vertelt en niet dat hij ‘twee ringen met 50% korting’ heeft. Leuk om te lezen!

In ‘brancheverhalen’ vertelt iemand over zijn of haar (positieve) ervaring met bijvoorbeeld een verhuisbedrijf. Op die manier wordt op een leuke manier aandacht besteed aan een branche en krijgt de lezer en passant een hoop informatie.

De meeste verhalen worden door freelancers verzorgd, dus als je interesse hebt, laat het de redactie weten. En als je (bevriende) lokale ondernemers kent, wijs ze op deze mogelijkheden. Ze bereiken er veel potentiële klanten mee!


Geplaatst op 6 februari 2020

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.