Nu we alweer een paar weken in de ‘lock-down’ zitten, is wel duidelijk dat sommige ondernemers en inwoners heel creatief met de situatie weten om te gaan. We horen hier graag van!
Wie een rondje door de buurt maakt, ziet allerlei corona-gerelateerde activiteiten. Restaurants die plotseling een afhaalbalie hebben opgetuigd, bewoners die een ingenieus systeem hebben om oma te bevoorraden en kinderen die de kunstzinnigste stoeptekeningen hebben gemaakt.
Voor jou als buurtbewoners inmiddels vrij normaal, maar voor andere inwoners erg leuk om te lezen. Zie je iets bijzonders: tip de redactie. Ook als het maar iets kleins is.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.