Het nieuwe jaar is pas echt begonnen na de nieuwjaarsborrel voor freelancers in Hoofddorp. Die was dit jaar op donderdag 16 januari en weer net zo geslaagd als die van 2019.
De opkomt was weer prima. Het is toch altijd lastig om lokale freelancers een eind te laten reizen, maar het kantoor van Haarlem BV staan nu eenmaal in Hoofddorp. Gelukkig zijn de meesten erg mobiel en was het gezellig druk tussen de hapjes en de drankjes.
Na een korte speech van content-manager Joop over de toekomst van de BDU en het kantoor, de kansen op internet en de inmiddels behaalde successen aldaar, werden er volop ideeën uitgewisseld, plannen gemaakt en afspraken vastgelegd.
Voor degenen die hun agenda graag willen bijhouden: volgend jaar is het op donderdag 14 januari om 16.00 uur!
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.