BDUmedia start met betaalde 'premium content'


Met een groot artikel in de krant en op de website is vorige week woensdag bij de lezer van Ede Stad (2 oktober) ‘Ede Stad Premium’ aangekondigd. Kern van de boodschap is dat de krant het bestaande nieuwsaanbod gaat uitbreiden met verdiepende en achtergrondartikelen waarvoor de lezer moet gaan betalen.

Meerdere titels van BDUmedia voeren de komende maanden het abonnementenmodel in voor lezers. Voor een klein bedrag krijgen abonnees dagelijks exclusieve artikelen, video’s, cartoons of fotoreportages over hun directe leefomgeving. 

Lezers van de titels van BDUmedia zijn geïnteresseerd in lokaal nieuws, beelden en video’s uit hun eigen omgeving. Daarbij zoekt de lezer naar verdieping. Om de kwaliteit van deze journalistieke producten te kunnen verhogen, wordt een abonnementenmodel gecreëerd. Daarvoor worden de websites vernieuwd en uitgebreid met een omgeving voor Premium content. 

De eerste titel waarbij dit gebeurt, is Ede Stad.nl. Lezers kunnen daar binnenkort een abonnement afsluiten en zo nog beter op de hoogte blijven van het lokale nieuws. Later dit jaar volgt nog een aantal titels. Medio 2020 worden ook de andere titels die daarvoor in aanmerking komen verrijkt met ‘premium content’.


Geplaatst op 7 oktober 2019

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.