De waardering van lezers voor nieuws over nieuwe ondernemingen is in het algemeen groot. Dat blijkt uit reacties op, die daarover onder meer op Facebook worden geplaatst. Ook bekoren dergelijke artikelen ondernemers zelf. Geregeld ontvangen de redacties lovende reacties van eigenaren van horeca- of kledingzaken, autobedrijven of andere ondernemingen.
In een sterk concurrerende markt is iedere klant voor BDUmedia belangrijk. Tips die worden doorgespeeld naar de verkoopafdeling kunnen een opmaat zijn naar een nieuwe klant. Freelancers kunnen daarin een belangrijke signaalfunctie vervullen. Dus wie iets hoort over de opening of verhuizing van een restaurant, winkel of bedrijf is van harte welkom dit door te geven aan de betreffende media-adviseur.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.