‘Burgerjournalisten’ publiceren een constante stroom filmpjes en beelden op sociale media. ‘Periscope’ en ‘Meerkat’ zijn relatief nieuwe spelers op het gebied van bewegend beeld. Via deze apps kunnen gebruikers met één druk op de knop bewegend beeld livestreamen en hiermee (bijvoorbeeld) hun twittervolgers bereiken. Een live-registratie van de ontruiming van de Jumbo Supermarkt in Groningen leverde Rianne Schuurman bijvoorbeeld honderden volgers (kijkers) op. Lees hier meer over haar ervaringen met Periscope.
BDUmedia houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en onderzoekt of zij kan aanhaken bij deze nieuwe, snelgroeiende trend. Uiteraard krijgen freelancers alle ruimte om met de apps te experimenteren. BDUmedia is zeer benieuwd naar de ervaringen. Lees hier meer over Periscope en Meerkat.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.