De afdeling marketing van BDUmedia heeft de voorbije weken campagne gevoerd rondom de ‘kerstwensenpagina’s’ in de nieuwsbladen.
Onder de slogan: ‘Wens uw regio een fijne kerst’ zijn advertenties geplaatst in de nieuwsbladen, is een nieuwsbrief verstuurd aan alle adverteerders en is er op Facebook geadverteerd. Dit heeft tot nu toe geleid tot zo’n 70 directe aanvragen voor een kerstwens, via het online contactformulier.
In de toekomst wil marketing vaker dit soort campagnes inzetten om de verkoop te ondersteunen als er bijvoorbeeld themapagina’s of speciale uitgaven verschijnen.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.