Markante figuren en 112 nieuws scoren online

Correspondenten en fotografen die schrijven en fotograferen voor de titels die vanuit Alkmaar worden gemaakt, zijn afgelopen week op de hoogte gesteld van de plannen om de focus te verschuiven van de krant naar online. Maar wat wordt er momenteel online eigenlijk goed gelezen?

 

De aandacht werd afgelopen maand vooral getrokken door het bericht over een zware crash in Bergen met een geleende Porsche. Ook ander 112-nieuws trok mensen naar de website.  Zoals bijvoorbeeld het nieuws over een vermiste jongen van 14 die overleden bleek te zijn.

 

Zijn mensen dan alleen geïnteresseerd in 112-nieuws? Dat zeker niet. Dat bar Babbels de deuren sluit werd door velen uit Krommenie en omstreken gelezen. Ook toonden mensen veel interesse voor het bericht dat het Kooiplein in Castricum weer een supermarkt heeft en dat de gemeente Heerhugowaard de parkeertijden van het Waardse stadshart aanpast.

 

Nieuwsgierig zijn mensen naar unieke verhalen van markante figuren. Een kop als  ‘Castricumse Willie Wortel helpt waddeneilanden’, trok van menigeen de aandacht. Dit artikel ging over de uitvinder en duizendpoot Pieter Borst die hielp om het strand schoon te krijgen nadat er honderden containers van boord van de MSC Zoe waren geslagen. Landelijk nieuws kreeg op deze manier een lokaal tintje en dat werd duidelijk gewaardeerd door de lezers.

 

Zoveel mensen, zoveel smaken. Al die mensen willen we via de websites voorzien van nieuws dat zij graag willen lezen. Binnenkort nog meer dan we al deden. Natuurlijk blijven we daarbij nauwlettend in de gaten houden wat mensen graag op onze websites willen zien.

 

 


Geplaatst op 29 mei 2019

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.