Minder gedrukte kranten in de zomervakantieperiode

Zoals de laatste jaren te doen gebruikelijk, zal een flink aantal kranten uit de portefeuille van BDUmedia in de zomermaanden tijdelijk met een lagere frequentie verschijnen. In de meeste gevallen vallen op het dieptepunt van de vakantiedip twee gedrukte edities uit. Het gaat in de meeste gevallen om de weken 30, 31 en 32 (22 juli t/m 11 augustus). In een enkel geval om week 34 (week van 19 augustus).

 

De maatregel geldt niet voor abonneetitels en een aantal andere merken, waarvoor minder verschijnen geen optie is. Bijvoorbeeld omdat commerciële afspraken zich daartegen verzetten.

 

Zoals de meeste freelancers inmiddels uit ondervinding weten, vallen in die zomerweken de opdrachten ook terug. Voor een aantal freelancers reden om eigen vakanties in die periode te plannen. In dit document staat precies vermeld welke titels minder verschijnen en wanneer. Kleine wijzigingen op het laatste moment voorbehouden.


Geplaatst op 14 juni 2019

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.