De lezers van dagblad Barneveldse Krant.nl smullen twee keer per maand van Huub Oudshoorns recensies van restaurants en eetcafés.
Het idee voor St(r)eekproef, zoals de succesvolle rubriek heet, komt uit de koker van redacteuren André van der Velde en Wim Vonk. Na een grondige voorbereiding kreeg chefkok Huub Oudshoorn uit Voorthuizen begin januari de volgende opdracht mee: beoordeel namens Barneveldse Krant.nl de specialiteit van het huis in restaurants en eetcafés.
Terwijl Oudshoorn zijn messen sleep om voor het eerst ´ten strijde te trekken´ kreeg de rubriek last-minute ook een commercieel tintje. Tegen betaling wordt de spread doorgeplaatst in de huis-aan-huiseditie voor niet-abonnees van de Barneveldse Krant.nl. En tegen betaling wordt het verhaal gepubliceerd op Barneveldse Krant.nl (zonder slotje), zodat de ondernemer het zelf kan delen op z´n site en social media.
Media-adviseurs Lambèrt Broekhuis en Robert Jan Ruitenbeek reageerden enthousiast. ,,De horeca is een doelgroep die weinig adverteert, maar met deze aanpak kunnen we ondernemers wellicht wél over de streep trekken.” Vormgever Joop Brons deed ook een duit in het zakje door voor alle deelnemers aan de rubriek een ‘diploma’ te ontwerpen met daarop de beoordeling. De perfecte binnenkomer voor de verkoopadviseurs.
De nieuwe rubriek viel vanaf dag één in de smaak bij de lezers. En ook vanuit de lokale ‘horecawereld’ zijn de reacties over het algemeen positief.
Hier lees je één van de verhalen: http://barneveldsekrant.nl/uit-cultuur/streekproef-smaakvolle-ode-aan-de-boer-de-waldhoorn-176810
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.