Marieke van der Leij en Diana Boerman zijn recentelijk benoemd tot Content Managers in het nieuwe BDU-gebied ‘Noord-Holland’. Het gaat daarbij vooral om het gebied boven het Noordzee-kanaal. De 16 lokale kranten die BDU daar uitgeeft (waaronder één abonneetitel) behoorden tot voor kort tot het pakket van De Telegraaf.
De Content Managers worden voor een belangrijk belast met werven, selecteren, coachen en ontwikkelen van freelancers die onder meer in de Zaanstreek, de duinstreek en West-Friesland artikelen en beelden voor onze kranten moeten gaan leveren. Daarnaast moeten de Content Managers -in lijn met de opdrachten van hun collega’s in Barneveld en Gorinchem- de relaties met lezers en lokale netwerken onderhouden en zonodig versterken.
Voor de nieuwe Content Managers is het nieuwe kantoor in Alkmaar (nabij het AZ-stadion) de uitvalsbasis. Marieke was tot voor kort als eindredacteur werkzaam in Hoofddorp, Diana was verbonden aan de Wieringer Courant, de abonneetitel in het nieuwe gebied. Beiden waren voor de overname bij De Telegraaf in dienst.
Joop Touw is -en dat gebeurde al eerder- benoemd tot Content Manager in het cluster Hoofddorp. In Hoofddorp werd tot voor enige tijd HC-Nieuws als enige BDU-uitgave geproduceerd. Na de overname van het Telegraaf-portfolio veranderde dat drastisch en groeide de vestiging onder de rook van Schiphol -met onder meer de Witte Weekbladen, het Amstelveens Nieuwsblad en het weekblad voor Ouder Amstel uit tot een serieus cluster. Dat rechtvaardigde de aanstelling van een ‘eigen’ Content Manager.
Het Content Management BDU-breed bestaat nu uit: Alex Monster, Diana Boerman, Marieke van der Leij, Joop Touw, Wim Vonk en Daan Bleuel.
Bij de foto: Alex Monster is onlangs benoemd tot Adjunct Hoofd Content in het noordelijk deel van Noord-Holland. Marieke van der Leij en Diana Boerman worden daar Content Manager.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.