De uitgaven Witte Weekblad Alphen aan den Rijn, Witte Weekblad Kaag & Braassem en Witte Weekblad Nieuwkoop vallen per 1 januari 2019 onder De Persgroep. Dat betekent dat de redactie in Hoofddorp opnieuw is ingedeeld.
Minder uitgaven betekent in dit geval niet minder mensen. Het was sowieso de bedoeling om in Hoofddorp meer aandacht te besteden aan de websites en de uren die nu vrij zijn gekomen door het afstoten van de drie genoemde edities worden in de websites gestoken onder de naam ‘Nieuwsdienst Hoofddorp’.
Deze Nieuwsdienst gaat de sites van alle edities in Hoofddorp bijhouden en dit wordt (vooralsnog) verzorgd door: Alex Stolwijk (06-12786521 a.stolwijk@bdu.nl) en Marielle Tukker (06-13289171 m.tukker@bdu.nl).
De papieren edities worden per 1 januari 2019 verzorgd door:
HCNieuws
Dorothee Klopper
06-83625957 d.klopper@bdu.nl
Ton Dijkstra
06-46295924 t.dijkstra@bdu.nl
Witte Weekblad Nieuw-Vennep
Dorothee Klopper
2604, 06-83625957 d.klopper@bdu.nl
Haarlems Weekblad + Heemsteedse Courant
Bjorn Warmerdam
06-83627274 b.warmerdam@bdu.nl
Amstelveens Nieuwsblad en Weekblad voor Ouder-Amstel
Eddie de Blieck
06-23298603 e.d.blieck@bdu.nl
Witte Weekblad Aalsmeer
Eric Hoenson
06-83627261 e.hoenson@bdu.nl
Witte Weekblad Uithoorn en Witte Weekblad De Ronde Venen
Monique Sons
06-83625959 m.sons@bdu.nl
En zonder specifieke editie:
Ton Dijkstra
contentmanager & contentregisseur
Ton is de directe leidinggevende van de redacteurs, regisseert de redactie rond zakelijk en specials en de samenwerking met derden (partnerschappen, sponsoring). Verder weet Ton alles van Pubble.
Joop Touw
contentmanager
06-490654776, j.touw@bdu.nl
Alle freelancers vallen onder Joop en de samenwerking met derden (partnerschappen, sponsoring).
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.