Na de zomervakantie organiseert BDUmedia weer een workshop ‘filmen met je smartphone’. We merken al een paar jaar dat bewegend beeld online steeds beter scoort. Daarom willen we jou als correspondent op de hoogte brengen van de laatste ‘tips & tricks’ op videogebied. Vaak zien we nog dat ergens wel een artikel van is gemaakt, maar dat er ook een video bij had gekund. Dat gaan we veranderen!
De videoworkshop, die ook in 2016 en 2017 al werd gehouden, is helemaal toegespitst op het filmen met de smartphone. Correspondenten anno 2018 gaan niet meer met bakbeesten van camera’s op pad, maar gebruiken steeds vaker hun mobiel om goede video’s te maken en deze zo snel mogelijk door te sturen naar de redactie.
Tijdens de workshop kijken we in kleine groepen naar de do’s en don’ts van filmen met de smartphone. Ook volgt er een praktijkopdracht en bekijken we diverse goede en minder goede voorbeelden. Daarnaast leggen we uit hoe BDUmedia de toekomst van video ziet en tonen we hoe video’s bij ons verwerkt worden voor de websites.
Na de workshop rekenen we op een mooie samenwerking waarin de getrainde correspondenten regelmatig een video aanleveren. Zo nu en dan zal er ook feedback volgen vanaf de redactie.
Het karakter van de workshop is laagdrempelig, het gaat over kwalitatief goede video’s die op een zo makkelijk mogelijke manier de redactie bereiken.
Benodigdheden voor de workshop:
– Smartphone die goed opgeladen is 😉
– Ruimte om te filmen op de smartphone
– notitieblok en pen
Aanmelden kan door te mailen naar b.imminck@bdu.nl. Aan de hand van de aanmeldingen zoeken we naar een geschikte datum en een geschikt tijdstip. De workshop zal plaatsvinden op een dinsdag- of donderdagmiddag.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.