Lokaal nieuws via berichtenapps als Facebook Messenger en WhatsApp biedt veel kansen voor BDUmedia. Na eerste ervaringen met WhatsApp bij een aantal titels denkt het bedrijf nu na over vervolgstappen. Hoe zou jij het lokale nieuws via je eigen Messenger- of WhatsApp-account willen ontvangen? Alle ideeën zijn welkom door een reactie achter te laten onder dit artikel.
Voor meer informatie over dit onderwerp, lees hier een artikel dat het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek aan dit thema heeft gewijd.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.