Nieuwsblad De Koerier in Heerhugowaard is opnieuw een jaar mediapartner van zaalvoetbal-eredivisionist FC Marlène. De overeenkomst daarvoor werd ondertekend door Ad Molenaar van FC Marlène en Charna Verheugen namens BDUlokale media Noord-Holland.
De samenwerking tussen De Koerier en de zaalvoetbalvereniging is volgens Charna een traditie geworden en duurt inmiddels al ruim elf jaar. ,,Op de vraag of De Koerier er in die tijd beter op is geworden, zei Ad Molenaar dat we écht sterk zijn in onze redactionele artikelen en dat hij blij is dat deze samenwerking wordt gecontinueerd. Dit onderstreept nog maar weer eens de kracht van hyperlokaal´´, aldus Charna.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.