Nieuwsblad De Stad Tiel zette onlangs columnist Jan Beijer in het zonnetje. De 74-jarige correspondent van de krant publiceerde eind maart de 200e aflevering van de column ‘Spot op de Betuwe’. ,,Een column moet sprankelend zijn, mensen raken en er moet humor in zitten”, zegt hij erover in het interview.
,,Columns schrijven doe ik met ontzettend veel plezier”, noteert De Stad Tiel verder. ,,Interactie met lezers vind ik een leuk facet van vaste columnist zijn. Wanneer ik in de stad of in de supermarkt loop, spreken mensen mij aan. Hierdoor creëer je een bijzondere band omdat je ergens over begint waar je vervolgens reacties op krijgt”, vertelt Beijer. ,,Ik vind het erg leuk om te kijken hoe ze precies reageren. Het is een van de eerste dingen die ik doe op woensdag en donderdag, als de column in de krant is verschenen.”
Voor het gehele interview met Jan Beijer klik hier.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.