2019 is het jaar waarin we (BDUmedia in het algemeen en de titels in ‘het westen’ in het bijzonder) grote stappen moeten maken met de websites. Daar wordt hard aan gewerkt, want daarvoor is nog veel nodig. Waaronder meer bewegend beeld.
Video’s doen het erg goed bij bezoekers van de site. Een korte impressie van een activiteit, een mooi weerbeeld, een mooi doelpunt, beelden van drones; het wordt goed bekeken. En het hoeven geen professionele producties te zijn; een eenvoudig filmpje van de telefoon is vaak al voldoende. Zo heeft een filmpje van een heftige regenbui (45 seconden) al eens duizenden ‘hits’ opgeleverd.
De redactie is dus druk op zoek naar bewegend beeld. Zo zijn we bijvoorbeeld bij de dierenasiels geweest om eens te overleggen of ze ook een filmpje van de hond of kat van de week kunnen plaatsen. En we overleggen met sportclubs voor samenvattingen
En de redactie op zoek naar meer! Wie nog een tip heeft waar we (gratis) bewegend beeld kunnen krijgen; we horen het graag.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.