Op zoek naar originaliteit

Nu we druk bezig zijn om de kwaliteit van onze content te verbeteren, betrappen we er ons elke keer weer op dat we vaak te afwachtend zijn. ‘We zien wel wat er binnenkomt en daar gaan we dan wat mee doen’. Terwijl het natuurlijk veel beter is zelf het initiatief te nemen. We willen veel vaker originele, unieke onderwerpen.

,,We zijn vaak te re-actief”, merkte een redacteur onlangs op. En inderdaad, het is te vaak een makkelijk verslag van de feestweek, de mooie woorden van de wethouder, de geweldige ambities van een instelling en een lyrisch praatje over hoe mooi (en duurzaam!!) de nieuwe wijk wordt. Soms geven we er een originele draai aan, maar dat moeten we veel vaker doen. Vaak is even doordenken al genoeg om met een originele insteek te komen.

Maar die tijd moeten we dan wel nemen. Op de redactie zijn we er druk mee bezig, dus overleg hierover met je redacteur. Een onderwerp wat verder ‘doorpraten’ en je opent al snel een poel van mogelijkheden.

Afgelopen week werd in Hoofddorp een stoffelijk overschot aangetroffen door een jongeman die de graskant aan het maaien is. Dat melden we (en levert veel bezoek op de site op!) en verder valt er weinig mee te doen. Totdat je bedenkt dat die grasmaaiers de hele zomer de bermen in Haarlemmermeer maaien en dan natuurlijk van alles en nog wat tegenkomen. En ze houden continu het verkeer op. Misschien wel eens interessant om een dagje mee te rijden. Zo, dus.


Geplaatst op 12 juli 2019

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.