Zo rond 1 april ontvangt de redactie af en toe persberichten met een vreemde inhoud. Vaak blijkt het dan om een 1 april-grap te gaan.
We zijn zeer terughoudend met medewerking aan zo´n grap. Vaak is het helemaal niet zo leuk en dan lijkt het alsof één van onze titels erbij betrokken was. 1 april-grappen komen alleen in de krant en op de site na overleg met de contentmanager.
Nu is het dit jaar Pasen op 1 april. Dit betekent dat potentiële grappenmakers de specifieke datum niet hoeven te noemen. Pasen is namelijk duidelijk qua datum. En dus kunnen ze hun 1 april-grap beter ‘verstoppen’.
Het is dus belangrijk de komende week goed op te letten of je niet ergens per ongeluk ‘intrapt’. Wil iemand de hulp van onze krant voor een 1 april-grap, dan moet dat besproken worden met de contentmanager.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.