Om De Stad Gorinchem Premium beter onder de aandacht te brengen, organiseerde BDUmedia een winactie, waaraan veel BDU-afdelingen met vereende krachten een bijdrage leverden. In dit geval ging het om een ‘minuut gratis winkelen’. Elke abonnee die op een bepaalde datum als zodanig geregistreerd stond, deed mee.
Onlangs werd de prijs verzilverd. Het bericht met video daarover verscheen online, op Facebook en uiteraard in de krant.
Collega Eelco Martens van Marketing zorgde ervoor dat het Facebookbericht gepromoot werd, waardoor het bereik werd vergroot. Dit leverde veel positieve reacties op van lezers. Ook de winnares, puur toevallig de fractievoorzitter van de VVD, droeg haar steentje bij. Doordat zij haar boodschappen doneerde aan de Voedselbank, nam de gunfactor uiteraard toe.
Ook liet zij zich zeer positief uit over ons Premium-model. We hebben dan ook goede hoop, dat deze actie op de lange termijn nog meer abonnees gaat opleveren. In april wordt de actie herhaald.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.